Su chi serbit:

1 kg de còtzula
250 grammos de frègula
300 grammos de tomata crompida
3 cullera de ògiu germanu
2 arrogheddos de àgiu
Pedrusèmene
Sali e pìbiri

Ingredienti:

1 kg di arselle
250 g di fregola sarda
300 g di pomodori maturi
3 cucchiai d’olio extravergine d’oliva
2 spicchi d’aglio
prezzemolo
sale e pepe

Aprontu:

Isciacuare sa còtzula pro dda lassare calicuna ora in abba pagu salia e pagu pagu caente. A pustis bogare s’abba e betare is còtzulas in una pingiada manna ponende unu cobertore, e abetare de biere sa còtzula aberta.

Immoe tocat a sa tomata, chi est de iscotare e bogare a pustis una pariga de segundos: bogare sa pedde e su sèmene e segare a tancheddos.

Segare a piticu meda s’àgiu e su pedrusèmene e fàghere arrubiare totu (a bellu a bellu però!) in una tiana in paris a s’ògiu. Aunire sa tomata e a pustis unu minutu agiunghere tres tassas de abba in paris a s’abba fata de sa còtzula: sa bagna est pronta.

Fàghere coghinare unu pagu sa frègula in abba pro dda betare in sa tiana e acabare sa cotura in paris a sa bagna, agiunghende sali (pagu!) e pìbiri. Immoe mancat feti de agiunghere sa còtzula.

Preparazione:

Lavate le arselle sotto l’acqua quindi lasciatele a bagno per qualche ora in acqua appena tiepida leggermente salata. Tolta l’acqua, versatele in una casseruola ampia, coprite e tenetele sul fuoco vivace finché le arselle non si saranno aperte.

Ora tocca ai pomodori, da mettere per pochi secondi in acqua in ebollizione: togliere la pelle e i semi e sminuzzateli.

Preparate un trito finissimo con gli spicchi d’aglio e il prezzemolo e fatelo dorare (dolcemente!) in una casseruola con l’olio. Unite la fregola ai pomodori, mescolate e dopo un minuto aggiungete 3 bicchieri d’acqua e il liquido delle arselle: il sugo è pronto.

Fate bollire per qualche minuto la fregola per far finire la cottura insieme al sugo, insaporite con sale (poco!) e pepe. Mancano solo da aggiungere le arselle.